• RSS

31 Ocak 2012 Salı

Pijamada Damping!!


Geçtiğimiz hafta sonu gazete okurken bir yazıya rastladım. Millet sokaklarda pijama ile geziyormuş. Ünlü olmayanlar da yapıyormuş amma velakin paparazzileri ile yaşayan ünlüler de yapıyormuş. Ki zaten onlar yapınca moda-trend-akım (her ne deniyorsa) oluyor.



Bu pijama ile sokaklara çıkma olayı nereden geldi, ondan başlayayım yazmaya.. Luisianalı siyasetçi Michael Williams, bir gün alışveriş yapar iken markette pijamalı genç insanlara rastlayınca "Pijama evde giyilmeli ve bunun dışarıda giyilmesine yasak koymalıyım" diyerekten böyle bir akım ortaya çıkmış oldu. Yasakları yapmak hep tatlı gelmiştir, ki yasaklar bozulmak için konulur (ama her yasak değl tabi). İnsanlar da pijama ile dışarılarda dolaşmak gezmek yasak olunca abartıp bunu moda haline getirmişler. Hatta öyle bir abartmışlar ki kırmızı halıda bile pijama ile boy göstermişler.

Örnek verecek olursam ( hemide capsli (:  )

Rachel Roy
Rachel Roy...Kırmızı halıda pijaması ile. Kendisi moda tasarımcısı imiş (modayı pek takip etmiyorum). Moda tasarımcısı fakar kırmızı halı ile pek bi ' uyumsuz kendisi. Sanki oraya minnet rica üzerine gitmiş de "ben yapacağımı biliyorum" diyerekten halıda yürüyüp, poz verip tekrar yürümeye devam etmiş gibi bir hal sezdim kendisinde.

O değilde bu trendi haliyle yakından takip eden ünlü markalar da mevcut. Louis Vuitton, Coco Channel, Dolce & Gabbana, Prada, Tommy Hilfiger gibi markalar. Zaten daha ne olsun, ilk dördü moda devleri..

Aslına bakarsanız bu akımı çok da fazla destekleyemiyorum çünkü pijama dediğin yatakta giyilmeli, evinde giyilmeli. Uyandığın zaman üzerine sabahlığını yada röpteşambırını giyersin, eline kayveni / çayını alırsın, moyuş moyuş bir durumda çizgi film ya da kovboy filmi izlersin arkadaş. Ne o öyle dışarıda pişama ile gezmek?! Acele markete gitmen bile gerekiyorsa giyersin eşofmanını öyle gidersin. Şahsen ben öyle yapıyorum. Bu en başta kendine olan, daha sonrada gittiğin yerdeki insana olan saygıdır. Ama sen kendine saygı duymuyorsan, moda diye bilmem ne marka pijamaya miyor liralar-dolarlar bile versen benim için bir şey ifade etmez.

Kırmızı halı mevzusunda da bir şeyler demek istiyorum. Tamam moda yorumcusu değilim ve böyle biri olmak da istemiyorum ama kardeşim sen kırmızı halıdasın ya!! Daha düzenli özenli olman gerekiyor. Bir tuvalettir bir elbisedir ne bilim.. Daha ağır şeyler giymen gerekiyor. Kendi tasarımın pijaman ile orada boy alman bir şey ifade etmediği gibi (en azından benim için), kırmızı halının ağırlına gitmemiş bir kere.

Bizde yani Türkiye'de, SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) ödül töreninde Nuri Bilge Ceylan'da rengi solmuş siyah pantalon ve t-shirt üzerine salaş bir hırka giymiş idi. Kendisini de gene kendimce kınadım. Çünkü kendisi Cannes Film Festivali'nde smokin giymişti. Sadece şunu demek istiyorum: Kendi ülkesinde YAPILMAYAN törene, kendi ülkesinde yapılan törene göre daha fazla değer veriyor.

Nuri Bilge Ceylan - SİYAD Film Ödülleri
gecesine bu kıyafeti ile katıldı.
Nuri Bilge Ceylan - Cannes Film Festivali
gecesine smokin ile katıldı.

İki resim arasındaki saygı farkının yorumunu size bırakıyorum...

O değilde ben ailemden böyle bir terbiye almadım çok şükür. Babam hala bayramlarda kravat takmasa bile gömleğini ceketini pantalonunu giyer, öyle köşesine çekilir. Eve misafir gelirse eğer onları pijama yada eşofman ile karşılamamak için.

Daha fazla sokakta pijama giymek, törenlere eşofmanla gitmek hakkında yorum yapmak istemiyorum ve pijamalarımı giyip televizyon izlemek istiyorum...


0 Duygu ve Düşünce:

Yorum Gönder